Καλημέρα παιδιά!
Ως ... χρόνιος χρήστης πετρελαιομηχανής μπορώ να προσθέσω μερικά χρήσιμα στη συζήτηση.
Εγώ έχω στη βάρκα μου τη μικρότερη πετρελαιομηχανή του κόσμου, τη θρυλική Cubota μοντέλο Ζ600.
Πρόκειται για δικύλινδρη πετρελαιομηχανή 560 (!) κυβικών που βγάζει 12 ΗΡ.
Είναι πλήρως ναυτικοποιημένη, δηλαδή έχει ρεβέρσα, υδρόψυκτη εξάτμιση, αντλία θαλασσινού νερού και ψυγείο διπλού κυκλώματος (γλυκού - θαλασσινού).
Την έχω αγοράσει μεταχειρισμένη το 1999 120.000 δρχ. τότε και η ναυτικοποίησή της μαζί με άξονα - προπέλα - χωνί μου στοίχισε 480.000 δρχ. ακόμη.
Βέβαια την τοποθέτησή της στο σκάφος που είναι και σοβαρή και ακριβή δουλειά, την έκανα εγώ μόνος μου.
Από τότε μέχρι σήμερα δεν χρειάστηκε κανενός είδους επισκευή παρά μόνο την αλλαγή του ιμπέλερ κάθε 2-3 χρόνια περίπου.
Το κάθε ψάρεμα που διαρκεί περίπου από 6-8 ώρες, οι περισσότερες στο ρελαντί γιατί ψαρεύω συνήθως παραγάδι, μου κοστίζει περίπου 3-5 ευρώ(!). Μάλλον αυτός θα πρέπει να είναι και ο λόγος που με την έλευση της κρίσης στην περιοχή μου έχω απομείνει σχεδόν ο ... μόνος που συνεχίζω να ψαρεύω με βάρκα.
Στη αρχή δεν μπορούσα να το φανταστώ και έβαλα ένα ρεζερβουάρ 50 λίτρων(!). Το αστείο ήταν ότι κάθε τόσο το έλεγχα μήπως και ... μείνω από καύσιμο και αυτό δεν έλεγε να ... κατέβει. Τώρα που το έχω μάθει το γεμίζω δυο φορές κάθε καλοκαίρι, που ψαρεύω περισσότερες μέρες, κι αυτό είναι όλο.
Να σημειωθεί ότι τρεις φορές την έφερα από Πόρτο Χέλι στην Αθήνα, γιατί ο γερανός μου ζήταγε 700 ευρώ, και έκαψε 18 ευρώ όλη τη διαδρομή. (Μιλάμε για 18 ώρες ταξίδι).
Βέβαια το αντεπιχείρημα σε όλα αυτά είναι γνωστό: Η μέγιστη ταχύτητα είναι 6,5 μίλια και η ταχύτητα πορείας 4,8 μίλια.
Γι' αυτό χρειάζεται να παρακολουθείς σχολαστικά τους καιρούς, γιατί όταν πιάσει ο πουνέντης δεν προλαβαίνεις να βγεις έξω.
Το καλό από τη άλλη είναι ότι τα σκάφη με αυτού του τύπου τις μηχανές μπορούν να παλέψουν με επιτυχία πολλούς από τους καιρούς που άλλα σκάφη τους βλέπουν και ... το βάζουν στα πόδια.
Θα μπορούσα να γράφω όλη μέρα για το θέμα αυτό, γι' αυτό θα σταματήσω εδώ γιατί θα κατηγορηθώ ότι κάνω ... κατάχρηση του χώρου.
Υ.Γ.: Τη βάρκα που βλέπετε στο Ναυτικό Σαλόνι εγώ δεν μπόρεσα να τη δω, γιατί το βιντεάκι μετά τη μέση περίπου με πετάει έξω και βλέπω μόνο τις συνεντεύξεις των διαφόρων παραγόντων της έκθεσης. Με πολύ ευχαρίστηση όμως είδα τον φίλο μου ΝΙκήτα που θεωρούσα ότι έχει φύγει από το επάγγελμα του κατασκευαστή γιατί είναι αρκετά μεγάλος. Τον έχω αναφέρει και εδώ στο φόρουμ σε άλλη συζήτηση και στο βιβλίο μου για το παραγάδι, γιατί είναι ο μόνος σχεδόν κατασκευαστής που κατασκευάζει πλαστικές βάρκες με πετρελαιομηχανές. Φαίνεται ότι συνεχίζει γιατί είδα ότι έχει βάλει στη δουλειά το γιο του.